29 Μαρτίου 2016

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 31-38

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 31-38
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:…………………………………………..
ΤΜΗΜΑ:……………           ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:………………………………

Tum adulescens, viribus suis confisus et cupiditate pugnandi permotus, iniussu consulis in certamen ruit; et fortior hoste, hasta eum transfixit et armis spoliavit. Statim hostes fuga salutem petiverunt. Sed consul, cum in castra revertisset, adulescentem, cuius opera hostes fugati erant, morte multavit.
   ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Manius Curius Dentatus maxima frugalitate utebatur, quo facilius divitias contemnere posset. Die quodam Samnitium legati ad eum venerunt. Ille se in scamno assidentem apud focum et ex ligneo catillo cenantem eis spectandum praebuit.
  ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tum Caecilia puellae dixit: “Ego libenter tibi mea sede cedo”. Hoc dictum paulo post res ipsa confirmavit. Nam mortua est Caecilia, quam Metellus, dum vixit, multum amavit.

Α. Να μεταφράσετε το κείμενο.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
(40 μονάδες)

Β.1. Να γράψετε τους τύπους που σας ζητούνται:
confisus :  γ΄ ενικό υποτακτικής ενεστώτα και γ΄ ενικό προστακτικής μέλλοντα
permotus :  β΄ πληθυντικό οριστικής μέλλοντα της ίδιας φωνής
ruit :       α΄ πληθυντικό οριστικής παρακειμένου της ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας (να ληφθεί υπόψη το υποκείμενο)
transfixit  : απαρέμφατο συντελεσμένου μέλλοντα της παθητικής φωνής (να ληφθεί υπόψη το υποκείμενο)
mortua est  : β΄ ενικό υποτακτικής παρατατικού
revertisset : β΄ ενικό προστακτικής ενεστώτα
utebatur :  γ΄ πληθυντικό υποτακτικής μέλλοντα (να ληφθεί υπόψη το υποκείμενο)
contemnere  : απαρέμφατο παθητικού μέλλοντα
assidentem  : απαρέμφατο ενεργητικού παρακειμένου
cenantem  : γ΄ ενικό υποτακτικής παθητικού ενεστώτα
praebuit :  γ΄ πληθυντικό υποτακτικής παρατατικού της ίδιας φωνής
dixit : β΄ ενικό προστακτικής μέλλοντα
cedo : α΄ πληθυντικό υποτακτικής παρακειμένου της ίδιας φωνής
petiverunt : α΄ ενικό υποτακτικής παθητικού ενεστώτα
(15 μονάδες)
Β.2. Να γράψετε τους τύπους που σας ζητούνται:
adulescens : αφαιρετική ενικού
viribus suis  : αιτιατική ενικού
salutem  : κλητική ενικού
maxima  : ο θετικός και ο συγκριτικός βαθμός του αντίστοιχου επιρρήματος
facilius  : ο θετικός βαθμός του επιρρήματος
Die quodam  : γενική πληθυντικού
focum  : κλητική ενικού
eis  : γενική ενικού του θηλυκού γένους
multum  : η αιτιατική πληθυντικού του υπερθετικού βαθμού του αντίστοιχου επιθέτου
post  : δοτική ενικού του αρσενικού γένους του συγκριτικού βαθμού του αντίστοιχου επιθέτου
ipsa : αφαιρετική πληθυντικού του ουδετέρου γένους
sede : γενική πληθυντικού
(15 μονάδες)

Γ.1.α. quo facilius divitias contemnere posset : Να χαρακτηρίσετε την πρόταση συντακτικά (είδος, εισαγωγή, λειτουργία). Να δικαιολογήσετε όποιο από αυτά τα στοιχεία χρειάζεται.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
 (4 μονάδες)
Γ.1.β. dum vixit: Να χαρακτηρίσετε τη χρονική πρόταση συντακτικά ως προς την εισαγωγή, την εκφορά, την οποία και να δικαιολογήσετε (3 μονάδες). Στη συνέχεια να μετατρέψετε την πρόταση σε μετοχική φράση χωρίς να αλλοιώσετε το περιεχόμενο της περιόδου στην οποία ανήκει (2 μονάδες).
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(5  μονάδες)
Γ.1.γ. Ego libenter tibi mea sede cedere debebo: Να μετατρέψετε τη δοθείσα φράση στην αντίστοιχη παθητική σύνταξη.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..................................
(6  μονάδες)
Γ.2.α. confisus: Να μετατρέψετε τη μετοχή σε δευτερεύουσα πρόταση που εκφράζει υποκειμενική αιτιολογία (2 μονάδες). Να δικαιολογήσετε την εκφορά της σε σχέση με την πρόταση εξάρτησης (2 μονάδες).
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(4  μονάδες)
Γ.2.β. «hoste», «cuius opera»: Να εκφράσετε την ίδια σχέση με διαφορετικό τρόπο σε κάθε περίπτωση.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(3 μονάδες)
Γ.2.γ. Caecilia amanda fuit Metello. Να μετατρέψετε τη σύνταξη στην αντίστοιχη ενεργητική.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(4  μονάδες)
Γ.2.δ. Να χαρακτηρίσετε συντακτικά τις λέξεις:
cupiditate         : είναι …………………………………………… στο ………………………………….
hasta                 : είναι …………………………………………… στο ………………………………….
spectandum     : είναι …………………………………………… στο ………………………………….
tibi                     : είναι …………………………………………… στο ………………………………….
(4  μονάδες)


Καλή επιτυχία!!!!!!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου