14 Μαρτίου 2014

ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑ 17 ΜΑΘΗΜΑ 18 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ

ΜΑΘΗΜΑ 17   LECTIO XVIΙ

1. Nα µετατραπεί η ενεργητική σύνταξη σε παθητική:
α) Lupa liberos nutriebat.
β) Milites testamenta obsignabant.
γ) Venti Aenean in Africam portabant.
δ) Regina Aenean amabat et Aeneas reginam.
ε) Belua incolis nocebat.
στ) Poetam curae et miseriae excruciabant.
ζ) Horum voces milites perturbabant.
η) Puella catellum multum amabat.
θ) Romani pericula audacia propulsabant.
ι) Silius ingenium Vergili fovebat.
ια) Silius Vergilium ut puer magistrum honorabat.
ιβ) Nostri pila in hostes mittebant.

2. Nα προσδιορίσετε το είδος των απαρεµφάτων του κειµένου και να
δικαιολογήσετε τον χρόνο στον οποίο βρίσκονται.

3.  Nα εντοπίσετε τα υποκείµενα των απαρεµφάτων του κειµένου και να
δικαιολογήσετε την πτώση τους.


ΜΑΘΗΜΑ 18  LECTIO XVIII


1. Να γράψετε τη µετοχή (και στα τρια γένη) του παθητικού παρακειµένου των
ρηµάτων «conor», «video», «condo», «fero», «verto» και «audio». Ποια η
σηµασία της;

2. Να µεταφέρετε τους παρακάτω ρηµατικούς τύπους στο β΄ πληθυντικό
πρόσωπο της οριστικής του µέλλοντα, στη φωνή που δίδονται:
α) dicitur: .........................................................................................................
β) aspexit: .........................................................................................................
γ) condidit: .......................................................................................................
δ) sensit: ...........................................................................................................
ε) fertur: ...........................................................................................................
στ) pergit: ...........................................................................................................
ζ) traxit: ............................................................................................................
η) interficitur: ...................................................................................................

3. coepit: Να κλίνετε την οριστική των συντελικών χρόνων του ρήµατος. Ποια
είναι η σηµασία τους; Ποιο ρήµα αναπληρώνει τους χρόνους του «coepi»
που λείπουν;

4. Σε ποια πτώση βρίσκεται το υποκείµενο του ειδικού απαρεµφάτου, επί
ταυτοπροσωπίας, όταν εξαρτάται από λεκτικά και δοξαστικά ρήµατα α)
ενεργητικής φωνής και β) παθητικής φωνής; Να γράψετε ένα παράδειγµα για
κάθε περίπτωση.

5. Να αλλάξει η σύνταξη των παρακάτω προτάσεων σε απαρεµφατική µε
εξάρτηση από τα παθητικά ρήµατα, που δίδονται στην παρένθεση.
α) Cacus vi Herculem prohibuit. (dicor)
β) Multos Hercules clava interfecit. (feror)
γ) Terror Cassium e somno excitavit. (dicor)
δ) Incolae mugitum boum audiverunt et ad proximam speluncam
perrexerunt. (feror)
ε) Speculatores hostes aspexerunt et confusi se amovere coeperunt. (nuntior)
στ) Milites apud flumen refecerunt et dormiverunt. (feror)
ζ) Romani Germanos, homines ingentis magnitudinis corporum, ad se venire
viderunt. (nuntior)

29. Να συµπληρώσετε τα κενά, ώστε να χαρακτηρίζεται πλήρως η συντακτική
λειτουργία των λέξεων ή προτάσεων που δίνονται.
α) adduxisse είναι .... απαρ., ως ....... του ρήµατος...........
β) Geryonis  είναι γενική ...... στο.......
γ) eum         είναι ....... προσδιορισµός στο ...
δ) ubi postea Romulus urbem Romam condidit είναι δευτερεύουσα ............ πρόταση
προσδιοριστική στο .............
ε) ipse        είναι ...... προσδ. στο ......
στ) viribus    είναι αφαιρετική ...... από το.....
ζ) abesse      είναι .... απαρ.,ως ..... του ρήµ. ...
η) ex loco   είναι εµπρόθ. προσδ. που δείχνει .......
θ) versa    είναι ....... µετοχή, εξαρτώµενη από το .. και µε υποκείµενο το .....
ι) mugitus   είναι...... στο ........
ια) clava   είναι αφαιρετική ...... από το ......

ιβ) prohibere είναι...... απαρ., ως.......στο ρήµα .... και µε υποκ. το ......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου